Frequently Asked Questions (FAQ)
In deze rubriek vindt u de link naar de Frequently Asked Questions, gebaseerd op de vragen die werden ontvangen over de modernisering van de burgerlijke stand.
In deze Frequently Asked Questions, wordt dieper ingegaan op vragen rond volgende thema's:
- Aanmaken van akten
- Algemeen
- Rollen en verantwoordelijkheden
- Elektronische ondertekening
- Uniek identificatienummer
- Geboorteakte
- Akte van huwelijk
- Akte van echtscheiding
- Akte van adoptie
- Akte van overlijden
- Buitenlandse akten
- Bijlagen bij de akten
- Opstellen van een proces-verbaal wanneer het niet mogelijk is om akten op te maken
- Wijzigen van de akten
- Raadplegen van de akten
- Archiveren van de akten
- Versturen en ontvangen van berichten
- Migreren van oude akten
- Bijwerken van het Rijksregister
- Verwerken van rechterlijke beslissingen en KB-naamsveranderingen
- Wat te doen in geval van technische storing of crisis
Heeft u nog onbeantwoorde vragen: stuur deze door naar Helpdesk.Belpic@rrn.fgov.be. Wij beantwoorden deze zo snel mogelijk en vullen op basis ervan de FAQ-lijst regelmatig aan.