Mijn DOSSIER is de toepassing waarmee u
uw persoonlijk dossier in het Rijksregister kan raadplegen.
Met de toepassing Mijn DOSSIER bespaart u tijd en geld!
Dankzij Mijn DOSSIER kan u online:
- uw gegevens in het Rijksregister nakijken,
- fouten signaleren,
- uw contactgegevens meedelen,
- controleren welke instanties uw persoonlijke gegevens geraadpleegd hebben tijdens de voorbije zes maanden,
- elektronische attesten uit het bevolkingsregisters gratis downloaden of afdrukken,
- akten van burgerlijke stand die zijn aangemaakt na 31 maart 2019 gratis downloaden of afdrukken.
Hoe werkt de toepassing?
Om toegang te krijgen tot de toepassing Mijn DOSSIER, moet u eerst een kaartlezer installeren met de gepaste software De laatste softwareversie voor uw kaartlezer vindt u hier: https://eid.belgium.be/nl.
Als uw kaartlezer geïnstalleerd en aangekoppeld is, moet u uw elektronische identiteitskaart hierin steken. Ga dan naar de website van Mijn DOSSIER op deze pagina : https://mijndossier.rrn.fgov.be/.
Om uw identiteit te controleren, zal u uw PIN-code moeten ingeven. Eenmaal u uw PIN-code heeft ingevoerd, zal u toegang krijgen tot uw persoonlijk dossier in het Rijksregister.
Voor meer informatie over de toepassing Mijn DOSSIER, kan u terecht bij de Helpdesk van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking:
Helpdesk Belpic
Tel.: 02 488 21 16 - helpdesk.belpic@rrn.fgov.be